אין סטטיסטיקה מדוייקת בנוגע למקרי אלימות במשפחה, אך שכיחות המקרים עד כדי כך גבוהה, שיש להסיק כי מדובר בתופעה מאוד חמורה ומשמעותית.

עורך דין פלילי אורית חיון מתמחת בתחום אלימות במשפחה.
אלמ"ב (אלימות במשפחה) היא לא רק אלימות פיזית, כי אם גם אלימות מילולית, אלימות כלכלית ואלימות פיזית.

איפה היא קיימת?

למרבה הצער, אלמב קיימת בכל המגזרים הסוציאו-אקונומיים, החל מעולים חדשים, תושבים וותיקים וכלה באוכלוסית בעלי השכלה גבוהה. אלימות במשפחה יכולה שתהיה גם לאחר הגירושין של בני הזוג, תופעה זו מקבלת ביטוי כאשר בני הזוג כבר לא חיים ביחד, אך עדיין באים לידי אלימות הקשורה לכל המשפחה.

מה עליכם לעשות במקרה של אלמ"ב?

אפילו אם קיים חשש לאירוע של אלימות במשפחה, עליכם לנקוט בכמה פעולות מאוד חשובות ודחופות. להלן הצעדים אשר בהם יש לנקוט על מנת למנוע אלימות מצד בני הזוג:
לפנות למשטרה. הצעד הראשון הוא לפנות לתחנת המשטרה הקרובה לביתך בכדי להגיש תמונה בגין אלימות במשפחה וצריך לזכור כי בסמכות המשטרה להרחיק את בן הזוג האלים לתקופה מסויימת.
פנייה מידית לבית המשפט לצורך בקשה לצו ההגנה. החוק למניעת אלימות במשפחה, אשר נחקק בשנת 1991 התשנ"א, מסמיך את בתי המשפט הדנים בענייני המשפחה לתת צו ההגנה.
קשה מאוד לאתר את המקרים אשר בהם הייתה אלימות במשפחה או אלימות מילולית בפועל. מצב זה יוצר בעיה להעמיד את הנאשם בדין ולמצוא הוכחות לעבירות שלו.
תמיכה משפטית על ידי עורך דין מומחה הכרחית כאן. ישנם משרדי עורכי דין רבים המתמחים בנושא אלמות במשפחה וכדאי מאוד להיעזר בתמיכתם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן