מדינת ישראל נמצאת בראש רשימה המדינות המערביות שבהן אחוז ההרשעות בגין עבירות פליליות הוא גבוה במיוחד. מידי שנה כך מסתבר, מורשעים למעלה מ-40 אלף איש בביצוע עבירות בתחום הפלילי, מה שמגדיל את הסיכויים של כל אחד מאיתנו להיות מורשע בביצוע עבירה על רקע זה, בין אם אכן ביצענו אותה ובין הואשמנו בביצועה על לא עוול בכפנו.

law

בתוך הקונטקסט הזה קל להבין מדוע קמים עוד ועוד משרדי עורכי דין העוסקים בתחום המשפט הפלילי. בשעת צרה, כיצד נוכל למצוא את עורך הדין הפלילי המתאים לנו ביותר? התשובה לפניכם.

לבחור עורך דין פלילי באופן נכון ומושכל

עורך דין פלילי מקצועי ומיומן בתחומו יהיה עורך דין המתמחה בענף המשפטי הפלילי, שמכיר לעומק את פסקי הדין התקדימיים בתחום, שיודע היטב מהן הדרכים הקיימות כדי להיטיב עם הנאשם בין אם באמצעות זיכויו המלא במקרה הטוב ובין אם על-ידי הפחתה בעונש במקרה הפחות טוב ושהופעתו בבית המשפט טובה, משכנעת וורבלית. כדי לדעת שעורך הדין המועמד לייצג את הנאשם אכן מיומן וטוב בתפקידו, רצוי להגיע לעורך דין בעל שם, שיש לו מוניטין כאיש מקצוע המומחה בתחומו ושקיימות לגביו המלצות, בין אם כאלה שהתפרסמו ברשת האינטרנט באתר המשרד של עורך הדין או בין אם כאלה שעוברות "מפה לאוזן".

אחת מהדילמות בהן מתחבטים אלו הזקוקים לשירות של עורך דין היא האם להיעזר במשרד עורכי דין גדול, הידוע ככזה המצטיין בתחומו, שיש לו פרסטיז'ה ומוניטין אומנם, אך שהוא עמוס בעבודה או שמא לפנות אל משרד עורכי דין בסגנון "בוטיקי" שיש לו פנאי רב יותר ללקוחות, אם כי הוא עדיין לא הספיק "להתברג" ולרכוש לעצמו שם כמבריק בתחומו. הכרעת הדילמה בסופו של יום תהיה תלוייה בהעדפותיו של הלקוח שהסתבך בפלילים, אך אין ספק כי היתרונות והחסרונות של כל אחת מהאופציות הם ברורים.
עורכי דין במשרדים הגדולים והטובים ביותר בארץ בתחום הפלילים יהיו מקצועיים ביותר ובעלי ידע עצום עם כושר אלתור ויכולת מופלאה לזהות את הפרצות הקיימות בחוק על מנת להיטיב עם הנאשם, אך יחד עם זאת הזמינות שלהם והפניות שלהם לצרכי הלקוח תהיה מוטלת בספק. ראייה לכך היא סוללת הפקידים והפקידות שיש לעבור בדרך אל אותם עורכי הדין במשרדים הגדולים, ומספר הימים במהלכם יש להמתין רק כדי לקיים עימם שיחה טלפונית אישית קצרה. לעומת זאת משרדי הבוטיק, שפעמים רבות נמנים על צוותיהם גם עורכי דין צעירים, אך להוטים ומבטיחים, מעניקים תשומת לב רבה יותר ללקוחותיהם, נותנים להם יחס אישי והרגשה טובה, זאת על אף שמידת המקצועיות שלהם היא שאלה שניתן יהיה לקבל עליה פעמים רבות מענה תוך כדי תנועה ולא בתחילת הדרך.
עוד יש לזכור, כי תחום הפלילים הוא רחב ביותר וכולל מגוון רחב של נושאים וסוגי עבירות.
בבחירת עורך הדין הראוי יש לוודא, כי הוא מכיר היטב את תחום העבירה הנידון. מי שהואשם בעבירת סמים, לא כדאי שיפנה לעורך דין שעיקר ניסיונו הוא בייצוג נאשמים בתקיפה, שכן אחרת יכולתו של עורך הדין להשיג את התוצאות הרצויות עבור הלקוח תהיה מוגבלת.

אינטראקציה טובה ושפה משותפת בין עורך הדין ללקוח

יש שיטענו כי מעבר לידע, למקצועיות ולניסיון של עורך הדין, הפרמטר החשוב ביותר אליו יש להתייחס בבחירתו הוא הדינאמיקה שתתפתח איתו והשפה המשותפת שתיווצר בינו לבין הלקוח.
על אף שבמרבית המקרים, הסיטואציה המשפטית אינה מותירה מקום לקיום "מבחני מיון" לעורך הדין ולעריכה של סקירה מקיפה של עורכי הדין הקיימים עד למציאת עורך הדין המוצלח ביותר, מפגש עם עורך הדין פנים מול פנים ובחינת הקשר וההפרייה ההדדית שתיווצר בין הצדדים, תאפשר ללקוח להבין האם הגיע לדמות הנכונה או לא. פגישה עם עורך הדין באופן בלתי אמצעי תאפשר ללקוח להתרשם ממידת הקשיבות שלו, מהיכולת של לגרום ללקוח להרגיש נוח ומהיכולת שלו להתמודד עם אתגרים משפטיים ועם לחצים- יכולות שיהיה קשה להתרשם מהן באופן חד וברור בשיחת טלפון או בשיטוט אינטרנט באתר של עורך הדין. רצוי לסמוך על תחושת הבטן שתיווצר בעת המפגש הממשי עם העורך הדין וללכת עם אותה התחושה. לרוב, כאשר אנחנו כבר מצליחים להתחבר אליו, הקול הפנימי שלנו אינו טועה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן